Mia és a fehér oroszlán

A franciák stúdiója afrikai terepre vonult ki és beállt a természetvédők látványosan hosszú sorába egy fehér sörényes albínó oroszlánnal. Az állatszeretet egyszerű tanmeséje némi családi perpatvart is kerekít azért a ketrecben tartott vadállat köré, vajon ki is égen-földön a legügyesebb állatidomár, hogy a nagytestű macskaféle ideig-óráig türelemmel viselje rácsait. A filmipar pofon egyszerű válasza sem várat magára sokáig, nyilván a legkisebb szőke hercegnőé. A szavannák királya mindent legyőző szeretetének aprócska szárnyai alatt cseperedik fel, hatalmas mancsai, velőt rázó üvöltései dacára a pöttömnyi szőkeség egy terepjáró anyósülésén cipeli magával a közeli szupermarketbe a családi vállalkozás állatsimogatós drótsövénye mögül. A turista látványossággá növő hibrid szörnyeteget zárásképpen a forgatókönyv a színészi munka óriási sírás-rívása közepette, elégedetten terelgeti egy afrikai rezervátumba. Hogy ott mit művel aztán az europoid rassz demonstrációs eszközeként megálmodott vadállattal az öntudatlanul is állatkínzó ember természetvédő happeningje, nem szól a hollywoodira színezett propaganda mese. Üdvös tanulságként szolgáljon azonban, hogy fehér oroszlánok sosem léteztek, hiszen bundájukkal vadászati övezetükben mindig is a trópusi szavannák nap perzselte terepszínéhez kellett alkalmazkodniuk. A cirkuszi porond kedvencénél azonban erőteljesebb portrét sikerült rajzolnia a rendezőnek a városi farmlakókról, hiszen a családi birtokért küzdő szülő és gyermek feszült intrikáiba boszorkányos ügyességgel lehelnek életet a színészi alakítások, melyre a premier plánok segítenek rá igazán. Mia és a fehér oroszlán fantaszta forgatókönyve szerint, ahelyett hogy okosan szüleire hallgatna, idejének jó részét a nagytestű macska ketrecében tölti, akinek legtöbbször önveszélyes módon rohan neki. Az önvédelem ilyen fokú, esztelen hiányát, az állatszeretet torzult rajzát Gilles de Maistre némileg túlzón képzelte filmvászonra, még az is előfordulhat, hogy a nemzeti és vadas parkok inkább kisajátítják, mint könnyebbé teszik a fogságba ejtett állatok életét.

A tízéves Mia élete fenekestül felfordul, miután a családja úgy dönt, elhagyják Londont, és egy oroszlánfarmon kezdenek dolgozni Afrikában. Amikor megszületik Charlie, a gyönyörű fehér oroszlán, a kislány újra rátalál a boldogságra, és különleges barátságot köt az állatkölyökkel. Miután azonban Charlie betölti harmadik évét, Mia élete újra a feje tetejére áll, a kislány ugyanis rábukkan a nyugtalanító titokra, melyet az édesapja megpróbált elrejteni előle. Miát hatalmába keríti a félelem, hogy Charlie-nak baja eshet, ezért inkább megszökik vele. A két barát hihetetlen kalandra indul a dél-afrikai szavannán, hogy találjanak egy helyet, ahol az oroszlán szabadon élheti az életét.

Mia és a fehér oroszlán (Mia and the White Lion, 2018) 98 perc
francia dráma, családi film (előzetes ITT)
Rendező: Gilles de Maistre
Író: William Davies, Jean-Paul Husson, Gilles de Maistre,
Prune de Maistre, Daniah De Villiers
Szereplők: Mélanie Laurent, Langley Kirkwood, Tessa Jubber
Ashleigh Harvey
Bemutató: 2019. április 18.
Forgalmazza a Big Bang Media.

12 éven aluliak számára nem ajánlott!

címfotó via Big Bang Media, részlet a filmből

Reklámok